Restesokkene er ferdige! Påbegynt mandag kveld, ferdig lørdag kveld.
Jeg har brukt prinsippet fra Stashbuster Spirals, men strikket ovenfra og ned istedet for tå-opp. Jeg brukte tre farger fra resteposen som jeg syntes passet bra sammen. Det grønne er Austerman Step, det orange og brune er Admiral fra 123knit.

 Selv om jeg veide garnet på forhånd og fant ut at det var nok, så strikket jeg skaftene litt kortere enn jeg pleier for å være helt sikker på å ikke gå tom for garn underveis. Sokkene veier dermed bare 59 g, og jeg har mer igjen av alle fargene...

Brukt i år 620 + 59 = 679 g.



Jeg er fornøyd med resultatet, disse kunne like gjerne vært strikket av kun ett nøste selvstripende garn, det er ikke lett å se at det er tre forskjellige. Virkelig et restegarnsprosjekt etter mitt hjerte! Og jeg er allerede i gang med neste par. ;)



Ulempen med disse er at det er 11 tråder å feste på hver sokk...

----
 
Søndagsmiddag! Alle ingredienser med unntak av én ble funnet i kjøleskap/fryser.
Jeg husket at det lå en pakke gourmet-torsk i fryseren, og at vi hadde litt forskjellige grønnsaker. Kjøpte en pakke Serranoskinke, og voila!

Jeg skar opp paprika, purre og tomater, og la det i en ildfast form. Sukkerertene fikk et oppkok før de ble lagt i formen sammen med et par fedd hakket hvitløk. Så helte jeg på en skvett eplejuice og ca 2 spiseskjeer soyasaus, og strødde på chilipulver, grovhakket basilikum og salt. Rørte rundt for å fordele smakene, og la fisken på plass mellom grønnsakene. To skiver Serranoskinke skåret i biter ble fordelt på fiskefiletene, toppet med litt pinjekjerner. Til slutt noen sitronbåter, samt en liten smørklatt på hver filet før hele herligheten ble satt i ovnen på 200 C.
Det sto inne i 20 minutter kanskje, og ble servert med kokt ris. Nam! :p